Tips, wensen of aanvullingen?
Lesmethode vergelijker is nog volop in ontwikkeling. Heb je tips, reviews, wensen of aanvullingen? Laat het ons weten!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Kenmerken | |||||||||||||||
Reviews |
(0)
|
(0)
|
(0)
|
(0)
|
(0)
|
(0)
|
(0)
|
(0)
|
(0)
|
(0)
|
(0)
|
(0)
|
(0)
|
(0)
|
(0)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Omschrijving | Ontdek met het authentieke en kwalitatieve lesmateriaal van Feniks waarom geschiedenis een relevant vak is. Een methode met activerende werkvormen die leerlingen echt gaat uitdagen.. | Ontdek met het authentieke en kwalitatieve lesmateriaal van Feniks waarom geschiedenis een relevant vak is. Een methode met activerende werkvormen.. |
Ontdek met het authentieke en kwalitatieve lesmateriaal van Feniks waarom geschiedenis een relevant vak is. Een methode met activerende werkvormen. . |
Wat zegt het verleden over de wereld van nu? In de nieuwe Geschiedeniswerkplaats is geschiedenis niet alleen iets van vroeger, maar ook iets van nu. Jouw leerlingen koppelen het heden actief aan het verleden, waardoor u het vak gemakkelijk dichtbij uw leerlingen brengt. . |
Geschiedeniswerkplaats brengt geschiedenis dichtbij. Grote afbeeldingen en bronnen brengen het vak tot leven. Met Geschiedeniswerkplaats oefenen leerlingen gericht met vaardigheden en brongebruik. Met de kaarten leren leerlingen om gebeurtenissen in het juiste historische en geografische perspectief te plaatsen. . |
In 2019 is het zo ver: het nieuwe examenprogramma geschiedenis voor havo en vwo gaat van start! Geschiedeniswerkplaats biedt u de meest betrouwbare weg naar het vernieuwde examen geschiedenis. Met deze nieuwe 3e editie bereid je jouw leerlingen perfect voor op de examens vanaf 2021 (havo) en 2022 (vwo). Bovendien wordt de relevantie en actualiteit van het vak benadrukt door nieuwe onderdelen zoals Toen en nu. Dankzij de glasheldere structuur en zichtbare samenhang kunnen jouw leerlingen uitstekend zelfstandig aan de slag.. |
Memo verwondert, verheldert en verrijkt. Maak kennis met Memo en duik met je klas in het verleden. Leerlingen ontwikkelen niet alleen hun kennis, maar ook hun historische vaardigheden. Zo komt geschiedenis tot leven!. | Memo heeft veel oefenstof, zowel in het werkboek als in de online leeromgeving. Leerlingen kunnen op hun eigen niveau oefenen en vergroten daarmee hun zelfvertrouwen. Natuurlijk is Memo aangepast aan de nieuwe syllabus 2018. . | Memo maakt leerlingen vertrouwd met de grote lijnen van de geschiedenis. Daarnaast leren ze hoe verhalen over het verleden tot stand komen en hoe belangrijk het is om kritisch met zulke verhalen om te gaan - het ‘historisch denken’. De heldere teksten, de systematische training in historisch denken, de boeiende opdrachten en oefeningen op CE-examenniveau stellen leerlingen in staat om zich uitstekend voor te bereiden op het examen.. | Leerlingen kunnen gemakkelijk zelfstandig werken met FORUM Geschiedenis. De leerboeken van FORUM Geschiedenis zijn onderverdeeld in de volgende thema’s: Wat is geschiedenis?, Oriëntatiekennis, Forum, Historische contexten en Naslag. FORUM biedt drie soorten opdrachten aan: Verwerken, Verdiepen en Examentraining. De eerste categorie opdrachten, verwerken, is bedoeld als controle of de tekst goed is gelezen en begrepen. Dit is de minimale basis. Bij opdrachten in de categorie verdiepen, ligt de nadruk op inzicht en toepassen in bestaande en nieuwe contexten. Bij examentraining oefenen leerlingen voor het examen. Zij leren welke typen examenopdrachten er zijn, hoe deze opdrachten aangepakt moeten worden en ook hoe oriëntatiekennis gebruikt wordt. FORUM Geschiedenis biedt opdrachten op hoofdstukniveau waarbij leerlingen creëren, analyseren en evalueren. Er is speciale aandacht voor de ‘Taal van de geschiedenis’.. | GS Compact is bij uitstek geschikt voor leerlingen om zelfstandig door te werken. De structuur is helder en consequent, wat voor leerlingen houvast en duidelijkheid biedt. De methode bestaat uit twee delen, beide een leer- en werkboek in één: de Historische contexten (voor het examen vanaf 2021) en de Kenmerkende aspecten. . | GS Compact is bij uitstek geschikt voor leerlingen om zelfstandig door te werken, met veel oefenmateriaal op het niveau van de vwo-leerling. De structuur is helder en consequent, wat voor leerlingen houvast en duidelijkheid biedt. De methode bestaat uit twee delen, beide een leer- en werkboek in één: de Historische contexten (voor het examen vanaf 2022) en de Kenmerkende aspecten. . | Tijd voor Geschiedenis is de web based internetmethode voor het vak Geschiedenis voor alle leerlingen van het voortgezet onderwijs. Door effectief gebruik te maken van de mogelijkheden die het digitaal onderwijs biedt, sluit Tijd voor Geschiedenis perfect aan bij de belevingswereld van de leerling van nu. Digitaal onderwijs is geen doel, maar een springplank naar effectief, persoonlijk en modern onderwijs. Om dit te bereiken moet digitaal lesmateriaal een absolute meerwaarde hebben.. | Tijd voor Geschiedenis is de web based internetmethode voor het vak Geschiedenis voor alle leerlingen van het voortgezet onderwijs. Door effectief gebruik te maken van de mogelijkheden die het digitaal onderwijs biedt, sluit Tijd voor Geschiedenis perfect aan bij de belevingswereld van de leerling van nu. Digitaal onderwijs is geen doel, maar een springplank naar effectief, persoonlijk en modern onderwijs. Om dit te bereiken moet digitaal lesmateriaal een absolute meerwaarde hebben.. | Saga bestaat uit flexibel inzetbare lesmodules voor leerjaar 1 vmbo-gt en havo/vwo. In een snel veranderende wereld wil je je leerlingen kritisch leren denken. Je wilt dat ze verbanden zien en oorzaak en gevolg herkennen. Dat ze begrijpen waarom geschiedenis niet op zichzelf staat, maar alles te maken heeft met de wereld van nu én die van de toekomst. Elke lesmodule van Saga bevat een reeks activerende onderzoekslessen met een overkoepelende verhaallijn. In deze lessen zit de inhoud solide verpakt in een vorm die leerlingen prikkelt om met specifieke kennis aan de slag te gaan. Ze hebben die kennis nodig om een opdracht te volbrengen en zijn daarom gemotiveerd om de benodigde kennis op te doen. De onderzoekslessen zijn allemaal opgebouwd volgens de zes stappen van een onderzoekscyclus.. |
“Hier vragen wij als docenten al jaren om. Fijn dat lesmethode vergelijker is gekomen met deze website.”
Dhr. Stuart“Onze sectie mocht een nieuwe methode aardrijkskunde kiezen. Met lesmethode vergelijker hadden we het aanbod van uitgevers snel op een rijtje.”
Harrie van de Ven“Handig dat je kunt doorklikken naar de websites van uitgevers en lesmethodes.”
Ingrid de VeerLesmethode vergelijker is nog volop in ontwikkeling. Heb je tips, reviews, wensen of aanvullingen? Laat het ons weten!